Persexceptie

Dat lijkt te wijzen op een tamelijk achteloze overnameactie, als het ware met een enkele koppiepeest (Ctrl-A, Ctrl-C, Ctrl-V, zoiets).
[…]
Kennelijk dus toch een bewuste kopieerhandeling, maar niet zo zorgvuldig dat de kopjes weer kopjes werden.

Daarbij past dat de naam van de journaliste, […] weggeknipt is.
[…]
Toen ik gisteren (7 mei) aan dit artikel begon en de hyperlinks nakeek, zag ik dat inmiddels nog een derde keer een compleet artikel is overgenomen.

[…]

Even los van de juridische aspecten, waarover straks meer: mijn ergernis over het integraal overnemen van artikelen van anderen ontstaat vooral doordat ik het niet snap.
[…]
Wat voor mindset moet je hebben om zoiets te doen?

[…]

Maar dan kun je toch het citaatrecht gebruiken? Citeren mag gewoon volgens artikel 15a Aw.
[…]
Maar hoe zit het met de persexceptie? Mag een blogger of websitebouwer misschien net als een krant actuele berichten overnemen van andere media? Zo ja, dan zou al mijn kritiek volkomen onterecht zijn, dan zit ik me druk te maken over iets wat gewoon legaal is.

Lees hier het hele artikel.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

