Info per sms

[…] een tv-reclamespot voor “2233 huizeninfo”.
Je kon een sms sturen naar 2233, met daarin een postcode (vier cijfers en twee letters) en een huisnummer.

Wat kost dat eigenlijk? In de reclamespot stond linksonder heel klein en kort iets over € 1,50 per bericht. Maar is dat een verzonden bericht of ontvangen? Je krijgt er namelijk drie, bleek later.

[…]

Ik dacht: ha, nu is het kadaster zeker bijgewerkt. Ik was de eerste keer gewoon te vroeg. Snel nog eens opvragen dus.

Maar wat bleek: de nu ontvangen sms’en waren letterlijk en exact hetzelfde als de vorige keer! […] Er was niets gewijzigd en niets toegevoegd. Er stonden ook nog steeds geen transacties vermeld.

[…]

Maar uit één geval mag ik natuurlijk geen algemene negatieve conclusies trekken en daarom doe ik dat ook niet.

[…]

Lees het hele verslag.

Nu voelde ik me toch wel bekocht. Ik had dus nogmaals 4,73 betaald, daartoe verleid door het vervolgbericht, om weer niet de informatie te krijgen waar ik nieuwsgierig naar was, namelijk: voor hoeveel is dat ene huis toen uiteindelijk echt verkocht?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

