Radio Retweet

Het verbaast mij zo dat geen enkele journalist de vragen stelt die bij mij wel meteen opkomen:
[…]
Als journalisten zulke vragen nooit stellen, worden media als kranten, radio en tv dan niet, om het eens met een modern beeld uit te drukken, tot een soort retweetmachines?

Kan het ANP dan niet net zo goed een eigen krant en radiozender beginnen, die alle andere media overbodig maakt, omdat die toch alleen maar ANP-berichten overnemen?

[…]

Zelfkritiek

Ik heb dit artikel snel en spontaan getikt. Ik heb niet eerst uitgebreid alle online kranten nageplozen en radiojournaals nageluisterd, om te zien of niet ergens toch de vragen gesteld zijn die ik hierboven opwierp. Dat had wel gemoeten, incl. nauwkeurig gemarkeerde citaten en uitgeschreven gesproken tekst.

Journalistiek broddelwerk dus.

Mea Culpa.

Het hele artikel staat hier: rudhar.com/recensie/radretwe.htm

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

