Transcriptie van de naam Qaddhafi

(Partial English translation available.)

[…]

De naam van de (bijna-ex)-dictator van Libië wordt in Nederlandse en buitenlandse kranten en webmedia op erg veel manieren geschreven. Ik vind vele daarvan verdedigbaar, zoals Qaddhafi, Qaddafi, Gadhafi, Gadafi, Gaddafi, zelfs eventueel Kaddafi.

Zelf geef ik de voorkeur aan Qaddhafi. Daarom noemde ik die variant ook als eerste en staat die in de titel van mijn stukje.

[…]

[…] schrijven de naam als Khadaffi resp. Khaddafi. Dat vind ik echt fout. Die ‘kh’ slaat namelijk helemaal nergens op.

[…]

Ik ga natuurlijk uitleggen waarom ik die ‘kh’ fout vind, want kritiek moet opbouwend zijn.

Lees alles: http://rudhar.com/fonetics/qddhf-nl.htm

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

