Aanelkaar of l o s?

Al weer drie dagen geleden schreef ik alweer een stukje over mijn geweldige, hilarische en leerzame twitteravonturen. Ik had het net vol zelfvertrouwen en tevredenheid online staan, inclusief verwijzingen, toen de twijfel me al weer bekroop: schrijf je nu ‘al weer’ of ‘alweer’?

Het Groene Boekje, in feite geheten Woordenlijst Nederlandse taal, staat al weer vele jaren gratis raadpleegbaar op internet en dat is erg handig. Ik keek even en zag dat ‘alweer’ erin staat.

Duidelijk. Mijn titel was dus fout. Snel aanpassen. […]

[…]

Wat bleek? Er is betekenisverschil.

[…]

Ik ben me nooit bewust geweest van het verschil, […]

Volledig artikel: Aanelkaar of l o s?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

