De zinloze petitie van Henk Bres (2)

Eind vorige maand schreef ik een artikel over de petitie (eigenlijk: het burgerinitiatief) van Henk Bres tegen de Vereniging Martijn.

Ik noemde die petitie zinloos. Ik sprak de verwachting uit dat de Tweede Kamerfracties net als ik zouden inzien dat wat Bres en medeondertekenaars willen, niet kan en in een rechtsstaat ook niet hoort te kunnen.

Groot was dan ook mijn verbazing toen mij gisteren (de dag waarop de petitie aan de Kamer is aangeboden) via Twitter® bleek dat in elk geval het CDA achter de petitie staat! (Update: de PvV ook!)

Ik had dat werkelijk niet verwacht. Begrijpen Kamerleden dan ook niet hoe een rechtsstaat werkt? Of zit ik er zelf naast?

[…]

Stel nu dat een bestuurslid […] van een Rabobank met te veel drank op een ernstig verkeersongeluk veroorzaakt. […]

Maar moet daarom ook die coöperatie, dus de hele bank, worden verboden? Nee, zult u zeggen, want het misdrijf had niets te maken met de activiteiten van de Rabobank.

Het hele artikel kunt u hier lezen:
http://rudhar.com/politics/ptitbre2.htm

Het is een vervolg op dit eerdere artikel:
HREF=”http://rudhar.com/politics/ptitbres.htm”>http://rudhar.com/politics/ptitbres.htm

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

