Gaan de ronde

Dit gaat over een verhaspeling die in opkomst is, je zelfs kunnen zeggen, die de ronde doet. Want het staat me vaag bij dat ik het de avond ervoor ook al ergens in het wild had aangetroffen. Maar ik weet niet meer waar, dus dan telt het niet.

[…]

Hierop bestond Marcella Mesker het om te antwoorden:
“Zou je zeggen van wel, die, eh, verhalen gaan natuurlijk nu zeker de ronde.”

Dat is een contaminatie van twee uitdrukkingen:

[…]

Geen kritiek, want het is natuurlijk niet makkelijk om live in een paar minuten op de radio even alles perfect te doen. Dat geldt ook als het je vak is. Iedereen kan een foutje maken. Zelf zou ik er helemaal niks van bakken.

Ik wou het taalverschijnsel alleen even signaleren.

Lees alles: http://rudhar.com/lingtics/gaanrond.htm

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

