10 plus 10 is 21

10 plus 10 is 21

Rare optelsom

Eergisteren had ik op Twitter een meningsverschil met iemand. Ik beweerde namelijk dat 10 plus 10 21 is. Dat vond hij maar raar. En dat is het ook, want bij een gewone optelsom is 10 en 10 natuurlijk 20. Dat weet ik ook best.

Toch had ik ook gelijk, om mijn manier. Het ging in de discussie (jawel, een discussie, op Twitter!; soms lukt dat, ondanks de veel te korte berichten) namelijk over percentages. En dan is 10 plus 10 wel degelijk 21. Niet eens ongeveer 21, maar precies 21.

[…]

Zoals 10 plus 10 soms 21 is, zo is 10 min 10 niet altijd nul.

[…] bij percentages moet altijd duidelijk zijn hoeveel procent iets is VAN WAT!!

[…]

In plaats van 75% is de groei van het spaarbedrag dus maar liefst bijna 110%!

[…]

Als een rijtjeshuis in 1981 115.000 gulden kostte, en nu in 2011 kan het 199.000 euro opbrengen, hoeveel is het dan gemiddeld per jaar (bruto, zonder inflatiecorrectie) duurder geworden?

[…]

Lees het hele artikel (ca. 2200 woorden).

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op 10 plus 10 is 21

  1. Pingback: Lachen met Ruud Harmsen | nieuwsbreker

Geef een reactie

